Joensuun seudun kansalaisopiston asiakaslehden kevään 2012 teema on miehet ja kansalaisopisto.

www.joensuunseudunkansalaisopisto.fi

Miten lähestyä miestä markkinoinnissa?

Ratkaisu

Miehiä kiinnostaa voima ja valta. Naiset hakevat turvallisuutta. Miehet ovat kiinni asioissa itsessään – naiset näkevät asiayhteydet eri asioiden välillä. Vaikka mies tänä päivänä huolehtii itsestään ja ulkonäöstään enemmän kuin koskaan aikaisemmin tekee hän sen yletäkseen omassa hierarkiamaailmassaan – päästääkseen ”Ykköseksi” ja tullakseen huomioiduksi ”Ykkösenä”. Kaikesta huolimatta – moderni mies on siis edelleen alkuaikojen selviytyjä – vaikka tukka on tänään paremmin kuin kivikaudella ja sitä on myös vähemmän.

Jos haluat miehen asiakkaaksesi tai että markkinaviestisi saavuttaa miehen, palkkaa työtä tekemään mies. Miehille kohdistetun markkinointityön on oltava selkeää, suoraviivaista, riittävän konkreettista ja kiinni tässä hetkessä. Tasapäistämisestä ei ”äijämarkkinoinnissa” kuitenkaan ole kysymys – miehetkin ovat erilaisia – vaan nimenomaan miehille kohdistetusta markkinoinnista. ”Miesten lukupiiri ”Suomalaiset klassikot” vetää taatusti enemmän miesosallistujia kuin ”Lukupiiri maailmankirjallisuuden tunnetuista klassikoista”.

Marko Lavikainen toimii liikkeenjohdon konsulttina ja markkinointistrategina omassa yrityksessään ja on keskittynyt erityisesti pienten ja keskisuurten palveluyritysten liiketoiminnan kehittämiseen Tasaisen kasvun strategia –konseptinsa avulla.

Ei kommentteja: