Joensuun seudun kansalaisopiston asiakaslehden kevään 2012 teema on miehet ja kansalaisopisto.

www.joensuunseudunkansalaisopisto.fi

Onko mies haaste markkinoinnille?

Pekkaan ja Hilleviin vetoaa erilainen markkinointi
Miehet ovat miehiä. Miehet elävät nykyhetkessä. Miehet ovat konkreettisia ajattelijoita, jotka haluavat panna asioita täytäntöön ja saattaa niitä päätökseen. Miehet ovat kiinnostuneet voimasta ja vallankäytöstä enemmän kuin hyvinvoinnista. Siksi miehille ei voi markkinoida samalla tavalla kuin naisille. Värien, kirjasinten ja pakkauksen ulkoasun muuttaminen ei riitä sillä Pekka eroaa Hillevistä sekä biologisesti että fyysisesti ja mutta myös sosiaalisesti.
Haaste markkinoijalle
Molemmat sukupuolet haluavat huomiota – tosin eri syistä. Miehillä itsestä huolehtiminen ja kunnossapitäminen liittyy voimaan, luotettavuuteen ja auktoriteettiin. Pukeutumisellaan ja valinnoillaan miehet välittävät viestiä siitä, mitä he tekevät, ovat tehneet tai pystyvät tekemään. Naiset viestivät valinnoillaan toivomuksistaan ja keskittyvät yksityiskohtiin. Hillevin valinnoissa näkyy usein hänen sisäinen olotilansa.

Marko Lavikainen toimii liikkeenjohdon konsulttina ja markkinointistrategina omassa yrityksessään ja on keskittynyt erityisesti pienten ja keskisuurten palveluyritysten liiketoiminnan kehittämiseen Tasaisen kasvun strategia –konseptinsa avulla.

Ei kommentteja: